zaterdag 1 februari 2014

Daar hadden ze opeens de essentie te pakken




Opgetekend treingesprek. 31-01-2014, in de trein van Alphen naar Gouda. Rond 21.45.
Twee meisjes zitten tegenover elkaar in de trein.  Ze gaan naar de kroeg in Gouda. Ik heb meegeschreven. Daar hadden ze met z'n tweeën toch even de essentie van de kracht van verschillen tussen mensen te pakken.


"Lijkt me echt niet leuk om tussen allemaal intelligente mensen te leven, jonge."

"Ja vind ik ook. Die doen altijd alsof ze alles weten."

"Maar jouw Patrick doet toch ook uni?  Vind je dat niet irri?"

"Ja, maar hij is echt wel oké. Hij is lief, dat heft het op."

"Over dat beter zijn dan anderen: ik zeg dat niet zo vaak, maar ik kan toch wel echt
beter drummen dan de meeste mensen. Ik voel het ritme gewoon."

"Maar Patrick voelt zijn boeken, en de ideeën die hij leert."

"Hmm. Dat is anders maar toch ook weer hetzelfde."

"Ja, das eigenlijk best mooi. Ieder heeft zo z'n dingen. Jij goed in drummen. Hij in leren."

"Ja. Dat is misschien wel wat het leven mooi maakt, denk je niet?"

"Ja. Jeetje. Diep. Wel waar, dat wel."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten